صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

اختصاصی / در گرامیداشت هفته بسیج

یک دیوان محاسبات بسیجی یک دیوان محاسبات کارگشا برای مردم است

یک دیوان محاسبات بسیجی یک دیوان محاسبات کارگشا برای مردم است
شما بسیجیان طلیعه دار ارزش های عبادی و این ایام الله هستید. مطمئناً همه شما از این وضعیت اقتصادی و مقارن شدن آن با شیوع بیماری کرونا و فشارهایی که به مردم ایران وارد می شود ناراحت هستید اما نباید این حوادث نا امیدی برای بسیجیان به بار آورد و دیوان محاسبات برخاسته از روحیه بسیجی می تواند در این شرایط در حل مشکلات مردم موثر باشد.

دکتر بذرپاش در مراسم گرامیداشت هفته بسیج که با حضور فرمانده پایگاه بسیج دیوان محاسبات کشور و اعضای شورای بسیج دیوان محاسبات ستاد و استان ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید، میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع)و هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: شما بسیجیان طلیعه دار ارزش های عبادی و این ایام الله هستید. مطمئناً همه شما از این وضعیت اقتصادی و مقارن شدن آن با شیوع بیماری کرونا و فشارهایی که به مردم ایران وارد می شود ناراحت هستید اما نباید این حوادث نا امیدی برای بسیجیان به بار آورد و دیوان محاسبات برخاسته از روحیه بسیجی می تواند در این شرایط در حل مشکلات مردم موثر باشد.

روح حاکم بر امور باید فرهنگ بسیجی باشد/ رعایت و صیانت از بیت المال با روحیه بسیجی است که رقم می خورد

دکتر بذرپاش با تاکید بر اینکه بروکرواسی های اداری برای مردم آزادهنده است تاکید کرد که باید روح حاکم بر امور تغییر یابد و فرهنگ بسیجی در تمام ارکان و بخش ها حاکم شود. بسیجی یعنی فداکاری، پرکاری، کم توقعی، ایثارگری، برای مردم بودن و با مردم بودن و برای اهداف عالیه از جان و آبرو مایه گذاشتن.

رویه درست تلاش در جهت اصلاح امور مسلمین و حل مشکلات مردم است

دیوان را باید متحول کنیم. بازمهندسی دیوان و مردمی کردن و فناورانه کردن دیوان جز در بستر نگاه بسیجی اتفاق نخواهد افتاد.

وی یکی از وظایف اساسی سازمانی را شناسایی توانمندی ها و نیروهای ارزشی دانست و با بیان مجدد شعار دیوان محاسبات کشور مبنی بر«دیوان فناورانه مردم پایه» ارائه مدل با تفکر بسیجی برای استقرار این شعار را از دیگر راه های مردمی کردن و بسیجی کردن دیوان محاسبات بیان کرد و اظهار داشت: رویه درست، تلاش در جهت اصلاح امور مسلمین و حل مشکلات مردم است و شما بسیجیان این کار را می توانید با مردمی سازی دیوان محاسبات کشور و دریافت درست نظرات و اطلاعات مردم و حل مسائل آنها عملی کنید.

ارائه دیرهنگام گزارش تفریغ بودجه عین هدر دادن بیت المال است

وی در پایان توصیه کرد: کمک کنید تا دیوان محاسبات کشور علاوه بر نقش حسابرسی، نقش مشورتی برای دستگاه های اجرایی هم داشته باشد و با ارائه به موقع گزارش تفریغ بودجه راهگشا باشیم وگر نه ارائه دیرهنگام این گزارش دردی را درمان نمی کند و عین اسراف و هدر دادن بیت المال است.

  • اولین نظر را شما بدهید