صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در سفر به استان بوشهر

ضرورت تکمیل حمل‌ونقل ترکیبی در بنادر جنوب کشور

ضرورت تکمیل حمل‌ونقل ترکیبی در بنادر جنوب کشور
وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های دریایی است و با توجه به مراودات مسافری ایران با کشور قطر و سایر سواحل رونق گردشگری دریایی در این بخش ضرورت دارد.

مهرداد بذرپاش در سفر به استان بوشهر ضمن تبریک ماه شعبان، اعلام کرد: سفر به استان بوشهر فرصت مناسبی را فراهم کرد تا علاوه بر بازدید از پروژه‌های در حال انجام و افتتاح برخی از آنها پیگیر مصوبات دور اول سفر باشیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: استان بوشهر به دلیل موقعیت خاصی که دارد و همچنین تردد ۱۸۰۰ شناور در این استان سهم قابل توجهی از تردد و پهلوگیری را به خود اختصاص داده غست.

بذرپاش ضمن اغاز عملیات اجرایی احداث بندر جدید گناوه تصریح کرد: پروژه احداث بندر جدید گناوه در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد و تلاش شود تا کمتر از سه سال این پروژه به پایان برسد.

وی توضیح داد: بندر کنونی گناوه هم به لحاظ شرایط و هم ظرفیت و موقعیت شرایط نامناسبی دارد و پهلوگیری ۵۳۰ شناور در ظرفیت بندر فعلی نیست. همچنین به دلیل ایمنی و مخاطراتی که هر لحظه امکان دارد پیش بیاید موظف هستیم پیشگیری کنیم. بنابراین احداث بندر جدید گناوه ضرورت دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز عملیات اجرایی بندر جدید گناوه آغاز شد که بخشی از ویژگی‌های آن شامل لایروبی یک میلیون مترمکعب، دیواره پیرامونی ۱۷۰۰ متر و ۲۲۰۰ متر موج‌شکن است. احداث این بندر جدید نویدی برای مردم و فعالان اقتصادی است.

بذرپاش همچنین از افتتاح پایانه مسافری بندر بوشهر به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: وظیفه ما ایجاد زیرساخت‌های دریایی است و با توجه به مراودات مسافری ایران با کشور قطر و سایر سواحل رونق گردشگری دریایی در این بخش ضرورت دارد.

وی گفت: انتظار داریم تا مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برنامه گردشگری دریایی داخلی را در بنادر مختلف کشور تدارک ببیند. بویژه در کیش، قشم و سایر بنادری که در مجاورت این بندر است.

بذرپاش تصریح کرد: با توجه به اینکه ۴ استان بندری در کریدور جنوبی کشور قرار دارد باید زنجیره حمل و نقلی باید ترکیبی و کامل شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مجدد پایانه مسافری قدیمی بندر گناوه بعد از ۱۶ سال خبر داد و تاکید کرد: پایانه مسافری در هفته دولت سال آتی افتتاح شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید