صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جمع مردم وجمعی از شورایاری های منطقه۱۲ تهران

بنزین تولید داخل را به بهانه آلودگی هوا تعطیل کردند اما با واردات گسترده بنزین، هم هوا آلوده تر شد و هم فضای تولید و اشتغال داخل

بنزین تولید داخل را به بهانه آلودگی هوا تعطیل کردند اما با واردات گسترده بنزین، هم هوا آلوده تر شد و هم فضای تولید و اشتغال داخل
با انداختن تقصیرات بر گردن یکدیگر، مشکلات مردم حل نمی شود/خروج خودروهای فرسوده و ارائه تسهیلات مناسب به صاحبان آنها جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، باید جزو الویتهای کاری باشد.
دکتر مهرداد بذرپاش که در جمع مردم و جمعی از شورایاری های منطقه 12 سخنرانی می کرد بیان داشت که: منطقه 12 جایگاه مردمان سخت کوش، تلاشگر و ساعی است که قلب اقتصاد تهران را در خود جای داده است. اینجا محل رویش های انقلابی است. وی ادامه داد منطقه 12 در حافظه خود هرگز رشادت های امثال شهید علی اصغر رنجبران فرمانده تیپ عمار لشگر محمد رسول الله (ص) را فراموش نخواهد کرد. وی با برشمردن برخی از چهره های شاخص این منطقه گفت: منطقه 12 تهران با شيخ فضل ا... نوري، دكتر حسابي، شیخ رجبعلی خیاط و آیت الله کاشانی عجین است و امروز در حال پرورش مردانی دیگر از همین نسل است.

وی در ادامه بیان داشت: رشد سریع شهرنشینی همراه با افزایش مشکلات زیست محیطی مفهوم کیفیت زندگی شهری را دو چندان کرده است. دکتر بذرپاش تاکید داشت: شهر پدیده ای زنده و پویاست و در صورتی شهری نتواند نیازهای مردمان خود را تامین کند و شرایط یک زندگی مطلوب را فراهم سازد آن شهر از انجام رسالت و کارکرد اصلی مانده است.وی در ادامه افزود: امروز شهر از کم نشاطی رنج می برد و باید برای آن فکری اساسی کرد و هم چنین تاکید داشت: طرحهای زیباسازی و عمرانی نباید هویت ما را به مخاطره بیندازد و از آن مهمتر باعث آزار و اذیت شهروندان شود.

معاون سایق رییس جمهور جهت دهی فعالیتهای شهری و ترسیم چشم انداز مناسب و متناسب برای رسیدن به توسعه پایدار را یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: تمرکززدایی و بهره گیری از ظرفیت های انسانی مردم و مشارکت واقعی و پایدار، شبیه همین انجمن‌ها و سازمان‌های داوطلبانه و مردمی یکی از راه حل های توسعه و بهبود فضای شهر ها است.

بذرپاش تاکید داشت: مشارکت شهروندی در چارچوب نهاد مردمی – مدنی  به صورت یک قالبی پایدار در ایران وجود نداشته است. امروز بحران ساختاری توسعه مدیریت شهری ایران، تلاش برای تحقق ساختاری مردم سالارانه است.

وی همچنین در ادامه صحبت های خود با اشاره به نقش و جایگاه مردم در مدیریت ها گفت: هر‌گاه مردم در حوادث اجتماعی و سیاسی کشور‌ها نقش بی واسطه ای داشته‌اند کار‌ها بهتر و سریع‌تر پیش رفته است و همه چیز بهبود یافته است و مطمئناً راهی جز واگذاری امور به مردم وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه سابق مجلس تاکید داشت: آنچه امروز نیاز شورایاری ها است توجه دولت و دستگاه های اجرایی به آن و جدی گرفتن فعالیت و تلاش آنها در همه این سال ها است. وی در صحبت های خود ادامه داد: اینکه برخی در عقب گرد به مدیریت دهه هفتادی در کشور ادعا می کنند تقویت دولت مداری در همه بخش ها به نفع همه خواهد بود، با روح توسعه و پیشرفت ایرانی و اسلامی در تضاد است. ایشان وظیفه هر دولتی را ایجاد و حفظ همبستگی اجتماعی دانست.

وی همچنین گفت: چرا به انرژی و پتانسیل های ناب و بی بدیل مردم توجهی نمی شود.  ایشان گفت: به فرموده حضرت امام تا ملت در كار نباشد، نه از دولت و نه از استانداران كاری بر نمی‏آید؛ یعنی همه دستگاه‏های دولتی جدای از ملت، كاری نخواهند توانست. دکتر بذرپاش گفت: برخی ها به دنبال کنار گذاشتن مردم از مشارکت ها هستند و این آسیب مهم و جدی سال های دولتداری برخی ها بوده است.

ایشان آسیب های اجتماعی،آلودگی هوا و ترافیک را اصلی ترین معضلات شهر دانسته و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا بویژه در تهران و کلانشهرها، معیار سنجش مدیریت است؛ خروج خودروهای فرسوده و ارائه تسهیلات مناسب به صاحبان آنها جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل، باید جزو الویتهای کاری باشد. وی با انتقاد از تعطیل کردن تولید بنزین در کشور به بهانه آلودگی هوا افزود : تولید بنزین داخلی تعطیل شد ولی  با واردات گسترده بنزین، هم هوا آلوده تر شد و هم فضای تولید و اشتغال داخل. البته باید توجه داشته باشیم که با انداختن تقصیرات بر گردن یکدیگر، مشکلات مردم حل نمی شود.

بذرپاش بیان کرد: مردم این شهر و این دیار آینده ای روشن در پیش دارند و من اعتقاد دارم در سایه همدلی می توان به این آینده روشن رسید. شهری که در تک تک محله های آن یاد و نام شهیدی وجود دارد، مگر می شود آن را نا امید، کسل و خسته کرد. 
معاون سابق رییس جمهور بیان کرد: مردم شریف، بزرگ و آرمانی ایران، همیشه به وظایف خود در قبال انقلاب و كشور عمل كرده‏اند و به همین علت حق بزرگی بر گردن مسئولان نظام دارند و من اعتقاد دارم با ظرفیت همین نهادهای مردمی و توجه به تجربه همین ریش سفیدان روشن ضمیر اتفاقات بزرگی را می توان رقم زد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید