صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

ویژه / در همایش سیاسی « جوان پیشرو در تمدن سازی»

راهکار برون‌رفت از معضلات، فعال‌سازی جنبش حل مساله است؛ قاطعانه می‌گویم مسائل کشور بن بست ندارد

راهکار برون‌رفت از معضلات، فعال‌سازی جنبش حل مساله است؛ قاطعانه می‌گویم مسائل کشور بن بست ندارد
گام دوم انقلاب دوران سرعت عمل و ابتکار جوانانه است؛ یعنی در کنار استفاده از تجربیات، باید آستین‌ها را بالا زد و شانه‌ها را برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین آماده کرد. دوره انفعال و سستی به پایان رسیده و زمان حاضری خوری و مونتاژکاری گذشته است.

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سی‌امین همایش سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که با عنوان « جوان پیشرو در تمدن سازی» در حال برگزاری است در جمع اعضای این اتحادیه گفت: گام دوم انقلاب دوران سرعت عمل و ابتکار جوانانه است؛ یعنی در کنار استفاده از تجربیات، باید آستین‌ها را بالا زد و شانه‌ها را برای پذیرش مسئولیت‌های سنگین آماده کرد. دوره انفعال و سستی به پایان رسیده و زمان حاضری خوری و مونتاژکاری گذشته است.

* اقدام آمریکا علیه سپاه نشانه‌ اضمحلال و ترس دشمن از سبزپوشان مدافع وطن است

وی افزود: ماجراهای اخیر علیه سپاه تازگی ندارد؛ از ابتدای انقلاب، فرماندهان و پاسداران اسلام را مورد تحریم قرار داده بودند، تنها تفاوتی که این بار پیدا کرده، فضاسازی گسترده‌تر رسانه‌ای و مبارزه با کل این نهاد مردمی است که نشانه‌ اضمحلال و ترس دشمن از سبزپوشان مدافع وطن است.

* راهکار برون‌رفت از معضلات، فعال‌سازی جنبش حل مساله است

بذرپاش با اشاره به مشکلات فعلی کشور ادامه داد: یکی از علل بروز مشکلات موجود در کشور، فاصله گرفتن از مدیریت علمی است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد:  غربگرایان متخصص‌پندار کشور را از کارگاهی بزرگ به آزمایشگاهی بزرگ مبدل کرده‌اند.

وی گفت: راهکار برون‌رفت از معضلات، فعال‌سازی جنبش حل مساله است؛ قاطعانه می‌گویم مسائل کشور بن ندارد.

*  رفتار جهادی گروه‌های مختلف در سیل نشان داد جهاد سازندگی مدل 98 کارساز است

بذرپاش در ادامه با اشاره به وقع سیل در کشور هم تاکید کرد: سیل اخیر، هم نقمت بود و هم نعمت. آنجا که زندگی بسیاری از هموطنان عزیز و محروم ما را به واسطه سوءمدیریت‌ها و عدم پیش بینی‌های لازم، دچار اختلال کرد، نقمت بود. آنجا که با خدمت رسانی همه جانبه و فراگیر از سوی اقشار مختلف مردم و جوانان مواجه شد، نشانه نعمت به همراه داشت.

نماینده سابق مجلس یادآور شد: در شرایطی که عده‌ای حتی در ماجرای سیل نیز تلاش داشتند تا حضور مجازی پررنگی داشته باشند، اما مردم به صحنه آمدند و فضا را تغییر دادند. رفتار جهادی گروه‌های مختلف مردم نشان داد جهاد سازندگی مدل 98 کارساز است و باید برای پویاسازی چنین ساختاری، تدابیر جدی اندیشید.

* جوان سازی، اجتماعی سازی و کارآمدسازی 3 ضلع بسیار مهم تحقق اهداف گام دوم انقلاب

وی اضافه کرد: حضور فرادولتی جوانان در خدمت رسانی به هموطنان سیل زده اثبات کرد نسل سوم و چهارم انقلاب منتظر بروکراسی دولتی نمی‌شود و در صورت تعلل مجموعه‌های رسمی، خود مشغول ساختارسازی جدید خواهد شد.

بذرپاش افزود: جوان سازی، اجتماعی سازی و کارآمدسازی 3 ضلع بسیار مهم تحقق اهداف گام دوم انقلاب و ترسیم آینده روشن برای کشور عزیزمان به حساب می آیند. هم اکنون ۲۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان می دهیم، این یعنی انتقال از جیب مردم به جیب عده‌ای خاص.

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: سازمان مالیاتی کشور و شرکت ملی نفت ۲ مجموعه اصلی کشور در حوزه درآمدی هستند که باید اصلاح اساسی شود؛ هم اکنون روزانه ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت با قیمت ۱۸ دلار به ۱۰ پالایشگاه داخلی می‌دهیم.

* برخی مدیران منفعت را در « تصمیم نگرفتن» می‌بینند

وی گفت: کشور را در حرف، بلکه در عمل و علمی باید مدیریت کرد که بخش اعظم آن بر دوش مخاطبان پیام گام دوم انقلاب است. فاجعه امروز این است که برخی مدیران منفعت را در « تصمیم نگرفتن» می‌بینند.

بذرپاش ادامه داد: در ماجرای سیل، پلات فرم برنامه ریزی ما بر مبنای خشکسالی بود که منجر به این میزان خسارت شد؛ مدیران برنامه‌ریز حرفی از ترسالی نمی‌زدند؛ در واقع ظاهرا برنامه مدونی برای این موضوع نداشتند

نماینده سابق مجلس اظهار داشت: تجربه نشان داده در حین بحران خوب عمل می‌کنیم اما برای پیش و پس از بحران نه تنها برنامه خوبی نداریم، بلکه خوب هم عمل نمی‌کنیم. این موضوع باعث شده بسیاری از مردم وعده‌ها را قبول نمی‌کنند یا دستکم به آنها بی‌اعتمادند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید