صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

مردم چه گناهی کرده‌اند

باید تا ریال آخر پول سپرده گذاران ثامن‌الحجج پرداخت شود

 باید تا ریال آخر پول سپرده گذاران ثامن‌الحجج پرداخت شود
مردم چه گناهی کرده‌اند که به تبلیغات، اسناد، تابلوها و شعب فراوان این موسسه اعتماد کرده‌اند و اگر این موسسه مشکلی داشته چرا در ۲ سال اخیر هیچ برخوردی صورت نگرفته تا افراد بیشتری سرمایه خود را نزد آن سپرده نکنند. عضو هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: پیگیری ما برای حل سریع‌تر این مشکل ادامه خواهد داشت.
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره مسائل مربوط به موسسه ثامن‌الحجج گفت: بانک مرکزی موظف است تا ریال آخر سپرده‌های مردم را به آنها بازگرداند. مهرداد بذرپاش در گفت‌وگو با «بانک مردم» افزود: برخی سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج تمام زندگی خود را فروخته‌اند و نزد این موسسه سپرده کرده‌اند و اکنون پس از بلوکه شدن حساب‌ها، زندگی این افراد دچار مشکل شده، لذا علاوه بر اینکه بانک مرکزی باید متعهد به تادیه تمام سپرده‌ها باشد، فرآیند این کار نیز باید هرچه سریع‌تر انجام شود، چراکه واقعا بخش زیادی از این افراد دچار اضطرار شده‌اند. وی اظهار داشت: به‌جای برخورد امنیتی با سپرد‌گذاران، یک ستاد قوی در بانک مرکزی به‌طور روزانه بازپرداخت پول مردم را پیگیری کند.

بذرپاش بیان داشت: مردم چه گناهی کرده‌اند که به تبلیغات، اسناد، تابلوها و شعب فراوان این موسسه اعتماد کرده‌اند و اگر این موسسه مشکلی داشته چرا در ۲ سال اخیر هیچ برخوردی صورت نگرفته تا افراد بیشتری سرمایه خود را نزد آن سپرده نکنند. عضو هیات‌رئیسه مجلس تاکید کرد: پیگیری ما برای حل سریع‌تر این مشکل ادامه خواهد داشت.

بانک مرکزی بیش از این با معیشت سپرده گذاران ثامن الحجج بازی نکند
اقدامات بانک مرکزی کافی نیست. موضوع اصلی بازی با معیشت چهار میلیون خانواده ایرانی است که غالبا بازنشسته و سرپرست خانوار هستند و تکلیف آنها به بهانه سپرده گذاران کلان هنوز روشن نیست.

آیا این تدبیر و امید دولت در آستانه فصل انتخابات و شب عید است؟ در تاریخ بانکداری کشور چنین برخوردهایی با سپرده گذاران بی سابقه است و مردم را به نظام بانکی کشور بدبین می کند.
  • اولین نظر را شما بدهید