صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در بازدید از پل و پایانه مرزی بندر آستارا

سامانه نوبت‌دهی تردد کامیون‌ها و تریلرها در پایانه مرزی آستارا راه‌اندازی شد

سامانه نوبت‌دهی تردد کامیون‌ها و تریلرها در پایانه مرزی آستارا راه‌اندازی شد
این پل معبر ورود و خروج با قدمت ۸۰ ساله است که توان و ظرفیت پذیرش و عبور بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلی را در روز ندارد اما اکنون روزانه یک‌هزار تا یک هزار و۵۰۰ تریلی پشت مرز می آید که رقم قابل توجهی است.

مهرداد بذرپاش در جریان سفر به استان گیلان و بازدید از پل و پایانه مرزی بندر آستارا افزود: این سامانه نوبت دهی زمان حضور کامیون ها و تریلی ها را در مرز مشخص می کند تا در پشت مرز ورود و خروجی کمترین معطلی را داشته باشند.

ثبت نام و درخواست نوبت رانندگان 

وی افزود: سامانه از وارد مدار شده و بسیاری از صاحبان کالا و رانندگان در حال آشنا شدن با آن هستند و خود نسبت به ثبت نام و درخواست نوبت اقدام می کنند.

مهرداد بذرپاش از ویژگی های دیگر این سامانه اتصال به سامانه گمرک بر شمرد و افزود: به محض نوبت دهی، عملیات گمرکی هم همزمان با آن انجام می شود.

وزیر راه و شهرسازی علت تراکم کامیون ها و تریلرها را مربوط به ظرفیت کنونی این پل دانست و گفت: این پل معبر ورود و خروج با قدمت ۸۰ ساله است که توان و ظرفیت پذیرش و عبور بیش از ۲۵۰ کامیون و تریلی را در روز ندارد اما اکنون روزانه یک‌هزار تا یک هزار و۵۰۰ تریلی پشت مرز می آید که رقم قابل توجهی است.

بذرپاش عنوان کرد: برای حل این مشکل تیمی با دستور رییس جمهور محترم تشکیل شده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مسئول این کار شد و در این ایام جلسات مختلفی با گمرک برای حل مشکلات برگزار شده است که اکنون در بالاترین سطح آمادگی وجود دارد.

وزیر راه وشهرسازی، تقویت استحکام‌ و مقاوم سازی پل را برای عبور بیشتر خودروها و همچنین مدیریت تقاضا با سامانه نوبت دهی در پشت پایانه مرزی را از جمله اقدامات رفع این مشکل عنوان کرد.

وی اظهار کرد: مشکل اصلی ظرفیت توان عبور از پل است که راه اندازی این سامانه به مدیریت تقاضا کمک می کند و مسائل را کاهش می دهد.

افتتاح پل مرزی تا دو ماه آینده و طراحی برای احداث پل جدید

بذرپاش همچنین از احداث پایانه جدیدی در نزدیکی این پل خبر داد و گفت: راه‌های مواصلاتی نیز در این مسیر عملیاتی شده و پلی که بین دو کشور باید متصل شود، درحال اتمام است و ظرف ۲ ماه آینده آماده بهره برداری می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین راستا اراضی مربوطه درحال تملک است و بر این اساس، یک سازه و پل جدید با استحکام متفاوت و با ظرفیت و توان تردد بیش از ۱۰ برابر شرایط کنونی احداث می شود که مشکل به طور اصولی حل شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید