صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در آئین بهره‌برداری از بندر چند منظوره خمیر در استان هرمزگان

شکوفایی اقتصاد دریا با برنامه‌های جدی دولت در سال ۱۴۰۲

شکوفایی اقتصاد دریا با برنامه‌های جدی دولت در سال ۱۴۰۲
امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر از این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسیده بود.

مهرداد بذرپاش در آئین بهره‌برداری از بندر چند منظوره خمیر در استان هرمزگان تاکید کرد: بر اساس راهبرد اقتصاد دریا لازم است تمام زیرساخت‌های مورد نیاز بندری و دریایی به سرعت احداث و تکمیل شود و در چرخه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: کریدور ساحلی جنوب حدود یک‌هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول دارد که از چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان عبور می‌کند و هرمزگان بیشترین طول این مسیر را به خود اختصاص داده است.

تماشا کنید:

بذرپاش گفت: امروز ۲۵ کیلومتر از کریدور ساحل جنوبی کشور در استان هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هفته گذشته نیز ۲۵ کیلومتر از این مسیر در بوشهر به بهره‌برداری رسیده بود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر لایروبی همه بنادر از جمله بنادر کوچک مردمی، خاطر نشان کرد: وزارت راه آمادگی کامل دارد با استقبال از سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی و غیردولتی، ظرفیت‌های ترانزیتی و زنجیره حمل‌ونقل ترکیبی در استان هرمزگان ارتقا دهد.

بذرپاش با اعلام خبر ساخت بندر جدید لنگه در غرب استان هرمزگان اظهار داشت: با رویکرد فعال.سازی زنجبره حمل‌ونقل ترکیبی، تاکنون ۱۰۰ کیلومتر از نوار کریدوری در جنوب کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل زنجیره‌ کریدورهای کشور در سال آینده، افزود: به موازات توسعه و تکمیل پروژه‌های ریلی و جاده‌ای، در دریا نیز اقدامات بسیار خوبی در دست انجام است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همچنین هفته آینده ۵۰ کیلومتر در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و در مجموع تا پایان سال‌جاری ۱۰۰ کیلومتر از این مسیر افتتاح خواهد شد.

بذرپاش ابراز امیدواری کرد: تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی احداث کریدور ساحل جنوبی کشور تکمیل شود که سهم بسزایی در ترانزیت کالا و افزایش زیرساخت‌های اقتصادی کشور خواهد داشت.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به احیای مجدد راه‌ ابریشم در ایران، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ترانزیتی در ایران، مهم‌ترین مسئله باید توسعه و تکمیل کریدورهای شمال‌-جنوب، شرق به غرب و سایر کریدورها باشد.

بذرپاش با بیان اینکه سال آینده، سال شکوفایی اقتصاد دریا خواهد بود، خاطر نشان کرد: عمده تاخیرات در اجرای پروژه‌ها، کمبود منابع است. بنابراین، تمهیداتی اندیشیده شده تا از روش‌های دیگری برای تامین منابع اقدام کنیم و هیچ پروزه دچار معضل تاخیر نشود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید