صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جلسه شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی

تسریع در اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر

تسریع در اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر
تکمیل کریدور شمال به جنوب، درحالی‌که بندر چابهار تکمیل نشود بی حاصل است، همینطور اگر بندر چابهار تکمیل شود و کریدور شمال_جنوب ناقص باشد، اقدامی ابتر است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به فضل خدا نوار ساحلی جنوب کشور در مسیر بهره برداری قرار دارد و زنجیره حمل و نقل ترکیبی و بنادر باهم توسعه پیدا می‌کنند.

در این جلسه که با هدف رسیدگی به حسابرسی و صورتجلسه های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ این سازمان تشکیل شده بود،بذرپاش با اشاره به اهمیت مضاعف بنادر،بیان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب، درحالی‌که بندر چابهار تکمیل نشود بی حاصل است، همینطور اگر بندر چابهار تکمیل شود و کریدور شمال_جنوب ناقص باشد، اقدامی ابتر است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: از بندر شهید رجایی در بندرعباس تا پروژه‌های رشت -آستارا که با روس‌ها توافق شده‌است، دریا به دریا متصل می‌شود و ان‌شاءالله تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

وی با تأکید بر توازن میان بنادر به یکپارچگی اقدامات در بنادر مختلف اذعان داشت و تصریح کرد: زنجیره شمال به جنوب و مسیر حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای توأمان باید کار شود.

بذرپاش با بیان اینکه بایستی بنادر از مطالعات سودمند خارج نشوند، بر تسریع در کلیدخوردن و اجرایی شدن پروژه‌ها تأکید کرد.

وی ادامه داد: ۲۷ شهر ساحلی نیز باید به توسعه برسند، همچنین بندر چابهار که مورد تأکید رییس جمهور است.

بذرپاش در تشریح این موضوع گفت: پس از اجرایی شدن پروژه‌های توسعه‌ای حوزه بنادر، اقداماتی مانند ایجاد بندر محلی یا بندر تجاری یا احداث فرودگاه نیز باید دیده شود.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید