صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در دانشگاه علامه طباطبائی

مشکلات اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است

مشکلات اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است
مشکل کشور تولید ادبیات انقلابی نیست بلکه به اشتراک گذاشتن و موثر بودن و نحوه مواجهه ادبیات انقلابی با مردم است و جریان نخبه استاد انقلابی باید به این مهم کمک کند.

مهرداد بذرپاش در نشست بسیج اساتید دانشگاه های تهران در دانشگاه علامه طباطبائی اظهار داشت:لایحه بودجه امسال ،به طور باورنکردنی غیرشفاف،مبهم و دچار آشوب بودجه ای است.

رئیس هیئت مدیره بنیاد اجتماعی برکت احسان گفت منابع حاصل از فروش داخلی میعانات گازی از منابع عمومی خارج شده و به منابع جدول تبصره «14» (هدفمندی یارانه‌ها) منتقل شده است؛ این یعنی یک کار خلاف قانون و به هم ریختن ساختار بودجه.

وی افزود: در لایحه بودجه، مدیریت بنگاه‌های دولتی مشمول واگذاری، کماکان دولتی باقی خواهد ماند، لذا نمی‌توان نام خصوصی‌سازی بر این کار نهاد. به نظر می‌رسد هدف دولت از این کار، درآمدزایی از ناحیه واگذاری مالکیت بنگاه‌ها، بدون از دست دادن مدیریت آنها بوده است. سود شرکتهای دولتی در بودجه، حدود 10 هزار میلیارد در نظر گرفته شده است. با بودجه بیش از 850 هزار میلیارد تومانی یعنی در غیر بهره ورترین حالت اداره شرکتهای دولتی به سر می بریم.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد؛ آمار بانک مرکزی نشان می دهد چه ما وقتی در لیست سیاه FATF   بودیم و چه وقتی از لیست سیاه خارج شدیم، تجارت خارجی غیرنفتی ما، بین 80 تا 100 میلیارد دلار بوده است و تقریبا اثری چه در لیست بودن چه نبودن برای ما نداشته است. دیو و دلبر کردن صحنه سیاست، آنهم با فریب و دروغ، هنر مردان بزرگ فریبکار است.

بذرپاش تاکید کرد نقدهای سیاسی و غیرمنصفانه سمپادهای این دولت در گذشته، آقای روحانی را در تصمیمات اقتصادی به ناکجا آبادی رهنمون کرد که در بسیاری از بخشها ایشان از عملکرد خود پشیمان است. رهبر انقلاب پیشتاز استفاده از علم مدرن و علوم نو در حکمرانی اسلامی هستند در حالیکه برخی افراد نامطلع واداده میگویند چه نیازی به انرژی صلح آمیز هسته ای است؛ رهبری با نگاه هوشمندانه و داهیانه علم استفاده از این انرژی صلح آمیز را  در دست گرفته اند.

نماینده سابقه مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه فریبکاران عهد قاجار هم می گفتند ما نیازی به نفت نداریم و فریبکاران امروز در امتداد آنان معتقدند که به انرژی هسته ای نیازی نداریم، بیان داشت: علیرغم فتوحات انقلاب اسلامی بعنوان محور حق طلبان و آزادگان عالم اما مشکلات اقتصادی کام مردم را تلخ کرده است. مشکل کشور تولید ادبیات انقلابی نیست بلکه به اشتراک گذاشتن و موثر بودن و نحوه مواجهه ادبیات انقلابی با مردم است و جریان نخبه استاد انقلابی باید به این مهم کمک کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید