صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفت‌وگوی زنده با خبر ساعت ۱۴

ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو در توقف‌گاه پایانه اربعین

ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو در توقف‌گاه پایانه اربعین
در سال گذشته پارکینگ این پایانه ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه خودرو داشت اما امسال به ظرفیت این پایانه برای ۴۰ هزار دستگاه اتوموبیل بیشتر اضافه شده و مجموعا ظرفیت این پارکینگ به ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگوی زنده با خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما با اشاره به بازدید از پروژه‌های حوزه راه استان ایلام و پروژه‌های مربوط به اربعین گفت: در دو سال دولت سیزدهم پروژه‌های زیادی در حوزه راهسازی استان ایلام آغاز و اجرا شده که از جمله این پروژه‌ها چهار بانده شدن مسیر ایلام به مهران است و در این مسیر دو تونل به طول ۱.۵ کیلومتر وجود دارد که یکی از آن‌ها با طول ۸۰۰ متر امروز به بهره‌برداری رسید.

تماشا کنید:

به گفته بذرپاش تونل دوم هم حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و به همین دلیل عبور موقت زائران از این تونل در ایام اربعین انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶ رشته پل در این مسیر نیز به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مجموعا روکش و بهسازی آسفالت به طول ۹۳ کیلومتر در مسیر ایلام تا مهران انجام شده است.

بذرپاش در ادامه به بازدید از پایانه مرزی برکت اشاره کرد و افزود: سال گذشته این پایانه مرزی خاکی بود اما امسال تمام پایانه آسفالت و بسیاری از بخش‌های این پایانه مسقف شد.

وی ادامه داد: در روزهای آتی نیز سیستم سرمایشی تعبیه خواهد شد و مه‌پاش‌ در این پایانه نصب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به پایانه اربعین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پارکینگ این پایانه ظرفیت ۶۰ هزار دستگاه خودرو داشت اما امسال به ظرفیت این پایانه برای ۴۰ هزار دستگاه اتوموبیل بیشتر اضافه شده و مجموعا ظرفیت این پارکینگ به ۱۰۰ هزار خودرو رسیده است. 

بذرپاش خاطر نشان کرد: در پایانه شهید سلیمانی یا مرز مهران، هم تعداد گیت‌های ورودی و خروجی با توافق کشور عراق افرایش یافته و هم تعداد مه‌پاش‌ها و تجهیزات خنک کننده و چشمه‌های سرویس بهداشتی به میزان قابل توجهی بیشتر شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مناسب سازی حداکثری پیرامون پایانه نیز برای تسهیل عبور و مرور خودروهای شخصی انجام شده است.

بذرپاش با بیان اینکه امسال ۸۳۸ میلیارد تومان پروژه راهداری در استان ایلام به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها شامل روشنایی راه‌ها و تونل ها، بهسازی و روکش آسفالت به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان و نصب علائم در جاده‌ها و ... می‌شود که بخش زیادی از این پروژه‌ها در مسیرهای مربوط به سفرهای اربعین است.

وی افزود: همه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور در ایام اربعین در خدمت زائران خواهد بود تا بتوانیم سفر خوبی در این ایام رقم بزنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید