صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما

مشارکت بانک‌ها برای ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن تقویت شود

مشارکت بانک‌ها برای ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن تقویت شود
در شهر جدید پردیس بیش‌از ۲۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که امروز ده هزار واحد افتتاح شد و بیش‌از ۱۹ هزار واحد دیگر باقی مانده است که تا پایان سال ۱۲ هزار واحد دیگر افتتاح می‌شود و حدود ۷ هزار واحد دیگر نیز در سال آتی تکمیل و تحویل می‌شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، امروز ۶ مهر در حاشیه افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما گفت: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر به ارث رسیده بود که بدون آورده و بدون تامین منابع بود. هم اکنون در دولت سیزدهم با منابعی که دولت در حال تامین آن است بخشی از واحدهای باقی مانده تکمیل شد.

تماشا کنید:

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با افتتاح ده هزار واحد مسکن مهر پردیس هم اکنون واحدهای تکمیل و تحویل شده به متقاضیان به یکصد هزار واحد رسیده است.

بذرپاش توضیح داد: در شهر جدید پردیس بیش‌از ۲۹ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده بود که امروز ده هزار واحد افتتاح شد و بیش‌از ۱۹ هزار واحد دیگر باقی مانده است که تا پایان سال ۱۲ هزار واحد دیگر افتتاح می‌شود و حدود ۷ هزار واحد دیگر نیز در سال آتی تکمیل و تحویل می‌شود.

به گفته وی، در کنار واحدهای مسکونی که در شهرهای جدید افتتاح می‌شود افتتاح خدمات روبنایی در برنامه است که امروز ۱۸ پروژه شامل ۶ مدرسه با ۱۸۳ کلاس، ۴ بوستان، ۴ مجموعه ورزشی، یک مدرسه و چندین مجموعه خدماتی و تجاری افتتاح شد.

وی برتوسعه سرانه آموزشی و خدماتی شهرهای جدید تاکید کرد و توضیح داد: این سیاست و رویکرد در تمامی شهرهای جدید در حال اجرا است همان طور که در هفته گذشته ۷ مدرسه در پرند به بهره‌برداری رسید. همچنین در شهر جدید مهستان چندین مدرسه،بوستان ، فضای سبز به بهره برداری رسید که این نهضت توسعه و بهره برداری در شهرهای جدید ادامه دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد: هدف از این کار است تا به سرانه قابل قبول آموزشی، خدماتی و سایر سرانه‌ها دز شهرهای جدید برای سکونت پذیر شدن آنها دست یابیم.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود بر همکاری بانک‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: رئیس کل بانک مرکزی جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه تمامی بانک‌ها حضور داشتند و مقرر شد تا بانک‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام دهند.

وی افزود: از وزیر امور اقتصاد و دارایی خواستیم تا جلسات خود را تشکیل دهد تا بانک‌ها برای اجرای دستور ریاست رئیس جمهور برای مشارکت طرح نهضت ملی مسکن مشارکت یابند و ارایه تسهیلات بانکی عملیاتی شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید