صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش

تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران

تکمیل راهگذرها برای استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران
فرصت‌های ترانزیتی به عنوان ظرفیت تولید ثروت برای حال و آیندگان در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش تجلی می‌یابد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه در مراسم افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی کیش ضمن قدردانی از مدیرانی که در ساخت این پروژه مشارکت داشتند، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مناطق آزاد در همه شقوق یک موضوع جدی است و حمل‌ونقل هوایی در جزیره کیش به عنوان اصلی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر و بار از اهمیت ویژه‌ و راهبردی برای توسعه این منطقه برخوردار است.

تماشا کنید:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد و جهت‌گیری جدیدی در مدیریت مناطق آزاد حاکم شده است، افزود: مناطق آزاد قرار است به فرصت‌های درخشان سرمایه‌گذاری و لجستیکی و ترانزیتی برای کشور تبدیل شود.

بذرپاش گفت: فرصت‌های ترانزیتی به عنوان ظرفیت تولید ثروت برای حال و آیندگان در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد کیش تجلی می‌یابد. 

وی با اشاره به اهمیت و ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش باید دروازه‌های سرمایه‌گذاری برای کل کشور باشند و زیرساخت‌های فراهم شده در جزیره کیش از جمله پروژه فرودگاهی افتتاح شده، نه تنها برای توسعه این جزیره بلکه برای کل کشور تاثیر گذار خواهد بود چرا که می‌تواند موجب جذب سرمایه داخلی و خارجی شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در کشور نیز بدون تجهیز فرودگاه‌ها و خدمات مناسب و به‌روز فرودگاه و افزایش پروازها ممکن نمی‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های دولت در روزهای اخیر فراهم کردن و تسهیل شرایط در کشور برای افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی است، افزود: سفرها و دیدارهای متعدد خارجی و همینطور جلساتی که با کشورهای منطقه با محوریت تکمیل کریدورها و استفاده از فرصت‌های ترانزیتی ایران برگزار می‌شود، ناظر به همین موضوع است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری اجلاس اکو  گفت: در این اجلاس همه کشورهای عضو به فرصت‌های ترانزیتی ایران اشاره کردند و همه تمایل به استفاده از این فرصت‌ها داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت تکمیل پروژه‌های مربوط به کریدورهای کشور یادآور شد: این پروژه‌ها به صورت روزانه توسط رئیس جمهور پیگیری می‌شود.

بذرپاش تاکید کرد: معتقدیم این پروژه‌ها و درآمدزایی حاصل از آن برای کشور و فرزندان این خاک آینده ساز است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید