صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

با اشاره سفر روز گذشته به جنوب استان سیستان و بلوچستان

اجرای عملیات راهسازی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان

اجرای عملیات راهسازی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر در استان سیستان و بلوچستان
عملیات راه‌سازی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان در دست ساخت قرار دارد که عملاً این استان را به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی در کشور تبدیل کرده است.

مهرداد بذرپاش در گفتگو با خبر سراسری ساعت ۱۴ سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره سفر روز گذشته به جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عملیات راه‌سازی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت قرار دارد که عملاً این استان را به یک کارگاه بزرگ راه‌سازی در کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۸۵۰ کیلومتر از ابتدای دولت سیزدهم به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان تحویل شده‌است، گفت: روز گذشته ۹۶ کیلومتر راه تقدیم مردم استان شد که ۵۸ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور و ۳۸ کیلومتر دیگر از کریدور جنوب به شمال شرق کشور بود.

بذرپاش گفت: در مرحله بعد نیز به همین میزان پروژه راه‌سازی با حضور رئیس جمهوری در شمال استان تقدیم مردم سیستان و بلوچستان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ابر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی کشور، بیان کرد: روز گذشته عملیات حفاری ۳۹ رشته تونل به طول ۱۷ کیلومتر به پایان رسید و در همین راستا ۵۰ درصد عملیات لاینینگ نیز پایان یافته‌است. امیدواریم با همین سرعت عملیات اجرایی این مسیر ریلی را که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد و نقش مهمی در مسیر کریدور شمال-جنوب ایفا می‌کند به اتمام برسانیم و تقدیم مردم استان کنیم.

وی با بیان اینکه «زیرساخت فاز اول توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به پایان رسیده است»، یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی در هفته گذشته ۵۵ هزار میلیارد تومان توافقنامه و تفاهم‌نامه امضا کرد. همچنین ۸۱۰۰ میلیارد تومان از این توافقنامه‌ها مربوطه به بندر چابهار بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد و حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه نیز روز گذشته به بهره برداری رسید.

بذرپاش بر رشد ۱۴۰ درصدی عملیات کانتینری در بندر شهید بهشتی تأکید کرد و آن را بیانگر رشد و توسعه فعالیت‌های بندری دانست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی گفت: فاز۲ نیازمند توسعه عظیمی در سطح ۴۰ هکتار است که مقرر شد، شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقلی داخلی با ایجاد کنسرسیوم، نسبت به توسعه فاز۲ این بندر اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اتصال بندر شهید بهشتی به راه آهن چابهار-زاهدان ارزش این بندر بیش از پیش افزایش می‌یابد و از طرفی نقش راه آه چابهار نیز پر رنگ‌تر می‌شود.

  • اولین نظر را شما بدهید