صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در صبحگاه بسیجیان

نظام مسائلی کشور با رویکرد بسیج قابل حل است

نظام مسائلی کشور با رویکرد بسیج قابل حل است
اگر از یک دستگاه صفت خدمتگزاری را بگیریم و مردم بر این باور نباشند که آن دستگاه در حال خدمت شبانه‌روزی است قطعا آن دستگاه بسیجی اداره نمی‌شود، حالا هرچقدر بگوییم بسیجی هستیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۴ آذر در گرامیداشت هفته بسیج با حضور در صبحگاه بسیجیان این وزارتخانه که به همین مناسبت توسط مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت آغاز این هفته بر تقویت روحیه بسیجی تاکید کرد و گفت: فلسفه نامگذاری هفته بسیج آن ویژگی‌ها، فضائل و مکارم خوب اخلاقی است و اگر بسیجی و یا هر فردی به آن مزین باشد باید به عنوان بسیجی از آن یاد کنیم.

تماشا کنید:

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بسیج یک فرهنگ متفاوت و نجات بخشی است که نسخه شفابخش رهایی از بسیاری از مشکلات است و این را به عنوان یک باور و به عنوان کسی که عهده‌دار مسئولیت سنگینی همچون وزارتخانه راه و شهرسازی است بیان می‌کنم.

بذرپاش تصریح کرد: نظام مسائلی که کشور این روزها با آن مواجه است و از سال‌های قبل مانده و برخی نیز باقی خواهد ماند،‌ جز با رویکرد بسیج‌گونه قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه فلسفه راه‌اندازی نهاد بسیج در نهادها و وزارتخانه‌ها، خدمتگزاری بیشتر است، گفت: اگر از یک دستگاه صفت خدمتگزاری را بگیریم و مردم بر این باور نباشند که آن دستگاه در حال خدمت شبانه‌روزی است قطعا آن دستگاه بسیجی اداره نمی‌شود، حالا هرچقدر بگوییم بسیجی هستیم.

وی با طرح این پرسش‌ها که مگر می‌شود مشکلات به این بزرگی را جز با تلاش شبانه‌روزی از پیش رو برداشت، مگر با عافیت‌طلبی این مشکلات قابل حق است؟ مگر با روش‌های بروکراسی می‌شود مشکلات را حل کرد؟، گفت: بسیجی به معنای پرتلاش بودن است. بسیج، خلاقانه و مبتکرانه بسیاری از موانع و مشکلات را حل می‌کند. اتخاذ رویکردهای بعضا غلط و اصرار بر روش های غلط کار بسیجی نیست.

وی با اعلام اینکه بسیجیان در دفاع مقدس حماسه آفریدند و در مقام چشم ظاهربین کار تمام بود، توضیح داد: کشوری که تازه انقلاب کرده و وارد جنگ شده بود با آن همه هجمه‌ای که علیه آن شکل گرفت با روحیه بسیجی ادامه داد و دوام آورد. اگر نبود ابتکارات فرماندهان و اجزای مختلف رده‌های لشگری در عملیات‌های مختلف ۸ سال دفاع مقدس بسیاری از عملیات ها با شکست مواجه می‌شد.

وی گفت: هم‌اکنون عرصه حل مشکلات مردم است و روحیه بسیجی به معنای راضی نبودن به وضع موجود برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی، خدمتگزاری و بهینه‌تر اداره شدن دستگاه‌هاست. بسیجی به وضع موجود راضی نیست. بسیجی به سطح خدمت‌رسانی که به مردم ارایه می‌دهد راضی نیست. بسیجی در پی آن است که فردا و فرداها چه خلاقیتی به کار ببرد و چه تلاش مضاعف و اقدام متفاوتی داشته باشد تا به بهبود وضع موجود، ختم شود.

وی ادامه داد: بزرگداشت هفته بسیج برای یادآوری فضائل و خصائصی است که ما را از دنیا متفاوت می‌کند. وقتی می‌گوییم فرق ما با سایر کشورها، داشتن نگاه بسیجی و داشتن یک جریان اصیل، مردمی و مومنانه رفتار کردن به نام بسیج است این است که این روحیه و این شجره طیبه مرتبط در حال زایش، ایده پردازی و دگردیسی‌های سازمانی باشد.

بذرپاش تصریح کرد: فعالیت بسیج در دانشگاه‌ها، موسسات و دستگاه‌های مختلف، بدین معناست که بسیجیان در حال دمیدن روحی تازه با رویکرد خدمتگزاری هستند که این از ویژگی های انقلاب اسلامی است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همکاران بسیجی باید هرکدام الگو شوند و این شدنی است، گفت: بسیج پیشگام باشد و به عنوان پیشران پیشرفت کشور فعالیت کند و پیشران این حرکت پیشران با بسیجی‌ها، نمونه‌تر خواهد شد.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید