صفحه اصلی
اینستاگرام
تلگرام
آیگپ
بله

rss user

در جمع فعالان بخش حمل و نقل و لجستیک دریایی

با کمک شما آینده درخشان تر در بهره برداری از ظرفیت های دریا رقم خواهیم زد

با کمک شما آینده درخشان تر در بهره برداری از ظرفیت های دریا رقم خواهیم زد
مکانیابی این نقاط به اتمام رسیده است و هر یک از استان های ساحلی میزبانی استان های غیر ساحلی را بر عهده دارند و هم اکنون تدوین طرح جامع هر یک از این شهرک ها در دست اقدام قرار دارد.

مهرداد بذرپاش امشب با حضور در همایش توسعه دریا محور و گرامیداشت روز حمل و نقل دریایی و بندری ضمن تبریک به فعالان حمل و نقل دریایی و لجستیک و حاضران در این مراسم اظهار داشت: نگاه ما به شما رابطه پیمانکار و کارفرما نیست بلکه نگاه ما به شما به دید یک سرمایه گذار است و ما سرمایه پذیر هستیم.

وی افزود: من و همکارانم اگر با نگاه سابق دولتی به روابط بنگریم، در آن صورت صحبت های امروز ما متفاوت بود و در نتیجه سرعت اقدامات کند می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره ابلاغ سیاست های دریا محور و اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: از مجموع ۵۷ هزار میلیارد تومان، ۳۷ هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و الباقی تفاهمنامه بوده است. امروز از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی می خواهم که این تفاهمنامه ها تبدیل به توافقنامه شود.

بذرپاش تصریح کرد: ساختن ایران آباد نیازمند نگاه متفاوت به رابطه دولت و بخش خصوصی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش ریلی و جاده ای موفق عمل کرده ایم، تاکید کرد: برای ماندن در رقابت بین المللی باید با هم همکاری داشته باشیم تا از رقابت حذف نشویم. ترانزیت جاده ای که ۳۳ درصد رشد کرد، اگرچه فقط یک عدد است اما در پشت آن ساعت ها نشست و جلسه و مذاکره انجام و تعرفه های تجاری و ترجیحی وضع شده است.

بذرپاش گفت: اگر بخواهیم حرف از توسعه اقتصادی بزنیم، نگاه به بنادر نباید انبارداری باشد.امید است بتوانیم بندر شهید بهشتی در چابهار راه اندازی کنیم و با اتصال آن به راه آهن چابهار-زاهدان و پس از آن، تکمیل قطعات بیرجند و یونسی اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره برنامه استقرار جمعیت در ۲۷ نقطه ساحلی بیان داشت: بی سابقه ترین اتفاق تاریخ شهرسازی ایران در حال رقم خوردن است. مکانیابی این نقاط به اتمام رسیده است و هر یک از استان های ساحلی میزبانی استان های غیر ساحلی را بر عهده دارند و هم اکنون تدوین طرح جامع هر یک از این شهرک ها در دست اقدام قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: از حدود ۱۸۵۰ کیلومتر نوار ساحلی جنوب کشور از چابهار به بوشهر حدود ۱۳۰۰ کیلومتر آن تکمیل شده است و ۵۰۰ کیلومتر باقیمانده نیز در دست پیگیری قراردارد. همچنین در شمال کشور به دنبال اتصال بندر انزلی به کاسپین با هدف ایجاد مسیر دریا به دریا هستیم. در بندر امیرآباد نیز حتما باید کشتی های رو رو فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره موضوع واردات ناوگان تصریح کرد: به عنوان دولت استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی وظیفه ماست، اما نباید معطل بمانیم تا فرصت های لجستیکی منطقه را از دست بدهیم.

بذرپاش بر تکمیل راه آهن شلمچه- بصره و رشت- آستارا تاکید کرد و افزود: اتفاق بسیار خوبی در کریدور ارس رخ داد که تهدید کریدور زنگزور را برطرف کرد. ما در تمامی مذاکرات بین المللی حواسمان هست که نباید کریدور در مرزهای ما منقطع بماند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تحرک دیپلماتیک دولت سیزدهم بی سابقه بوده است و ثمرات آن برای مردم ملموس خواهد بود. تمام تلاش های دیپلماتیک دولت برای حل مشکلات فعالین اقتصادی است.

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 10 حرف باشد
نظرات ارسالی پس از بررسی و تائید نمایش داده خواهد شد
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید